Felsefelogos Sayı: 62 2016/3

Stok Kodu:
9782016004062
Boyut:
15x24
Sayfa Sayısı:
231
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%8 indirimli
280,00
257,60
9782016004062
816534
Felsefelogos Sayı: 62 2016/3
Felsefelogos Sayı: 62 2016/3
257.60

Hiç kuşkusuz, modern siyasetin odağında iki devrim var: Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi. Her iki devrim sürerken özne, öznenin eylemi ve bu doğrultuda kurulan aklın siyasal yargılarının evrensel karaktere sahip olup olmaması tartışması yapılıyor. Önyargılara karşı savaş, dinsel tolerans, özgürleşme arayışı, bir yurttaş hakkı olarak eğitim, tüm topluma yayılan yurttaşlık hakları, kamu yararı ve kamusal ödev gibi konularsa devrimlerle ilişkili yeni tartışma başlıkları. Bu tartışmaların yürütüldüğü döneme Aydınlanma çağı deniyor.


Burada başlayan tartışmalar on dokuz ve yirminci yüzyılın önemli filozof ve düşünürlerince derinleştirildi. Hegel, Marx, Nietzsche, Weber, Adorno ve Horkheimer, Arendt, Haber­mas, Foucault gibi filozoflar önemli görüşler üretti.


Şimdi ilerlemeye "Aydınlanmacı sınırlar konulabilir mi?" sorusunun güçlü bir şekilde yeniden sorulması gerekiyor. Bahsi geçen muhtemel sınır normatif ve/veya pratik ilişkiler düzeyinde nereden geçmektedir? Habermas'ın cumhuriyet, kapitalizm ve kültür tartışmaları, Arendt'in siyasal eylem, siyasal yargı gücü ve kötülük tartışmaları, Ranciere'nin ilkelere dayalı siyasal ve demokrasi konusundaki analizleri "aklı ilerlemeye kurban etmeden özgür yurttaşlar olarak bir arada yaşama"nın ya da bir anlamda "Günümüzde Aydınlanma"nın kavramsal çerçevesini ortaya koyan girişimleri olarak okunamaz mı?
Benzer şekilde kötülüğün böylesine sıradan bir hal almaya başladığı, seküler kavrayış ile özgürlükler arasındaki ilişkinin gün geçtikçe muğlaklaştığı, kapitalist ekonominin eşitlik ve özgürlüğü birbirinden ayrı kategoriler olarak düşünmeyi bir ilke haline getirdiği günü­müzde söz konusu sorunun değerinde herhangi azalma olmadığı açıktır. Bu sorulardan hareketle Aydınlanma çağının sorularını, yeniden ve bugünkü koşullara uygun şekilde gün­deme taşımanın verimli olacağını düşündük.


Kitaptaki başlıklar:


Cemal Bali Akal l Aydınlanmanın sonu ve Vitoria


Ali Akay l Foucault aydınlanma tutumu


Çağlayan Kovanlıkaya l Feminist eleştiri kuramında aydınlanma düşüncesini yeniden tartışmak


Ahu Tunçel l Aydınlanmalar ve demokrasiler: siyasal faydacılığın eleştirisi


Robert B. Brandom l Pragmatist aydınlanma (ve onun problematik semantiği)


Emre Öztürk l Horkheimer ve Dewey'de bilim:'bilimsel aydınlanma' eleştirisi karşısında pragmatist bilim savunusu


Richard Rorty l Bugün için etik


Armağan Öztürk l Berlin düşünüşünde eleştirel akıl, özgürlük ve çoğulculuk


Esin Hamdi Dinçer l Kant düşüncesinde deneyimin sürekliliği ve aydınlanma


Jan Masschelein, Maarten Simons l Aktif vatandaşlıktan dünya vatandaşlığına: bir dünya üniversitesi önerisi


Çağlar Karaca l Aydınlanmanın bilimsel temeli ve determinizm


Mustafa Demirtaş l Egemen, hukuk ve adalet


Didem Delice l Derrida'nın "ötekinin icadı"na ilişkin icadı


Philip O. Ujomu, Felix O. Olatunji l Cultural identity as security and a philosophy of development for africa: reflections on Amilcar Cabral


Hiç kuşkusuz, modern siyasetin odağında iki devrim var: Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi. Her iki devrim sürerken özne, öznenin eylemi ve bu doğrultuda kurulan aklın siyasal yargılarının evrensel karaktere sahip olup olmaması tartışması yapılıyor. Önyargılara karşı savaş, dinsel tolerans, özgürleşme arayışı, bir yurttaş hakkı olarak eğitim, tüm topluma yayılan yurttaşlık hakları, kamu yararı ve kamusal ödev gibi konularsa devrimlerle ilişkili yeni tartışma başlıkları. Bu tartışmaların yürütüldüğü döneme Aydınlanma çağı deniyor.


Burada başlayan tartışmalar on dokuz ve yirminci yüzyılın önemli filozof ve düşünürlerince derinleştirildi. Hegel, Marx, Nietzsche, Weber, Adorno ve Horkheimer, Arendt, Haber­mas, Foucault gibi filozoflar önemli görüşler üretti.


Şimdi ilerlemeye "Aydınlanmacı sınırlar konulabilir mi?" sorusunun güçlü bir şekilde yeniden sorulması gerekiyor. Bahsi geçen muhtemel sınır normatif ve/veya pratik ilişkiler düzeyinde nereden geçmektedir? Habermas'ın cumhuriyet, kapitalizm ve kültür tartışmaları, Arendt'in siyasal eylem, siyasal yargı gücü ve kötülük tartışmaları, Ranciere'nin ilkelere dayalı siyasal ve demokrasi konusundaki analizleri "aklı ilerlemeye kurban etmeden özgür yurttaşlar olarak bir arada yaşama"nın ya da bir anlamda "Günümüzde Aydınlanma"nın kavramsal çerçevesini ortaya koyan girişimleri olarak okunamaz mı?
Benzer şekilde kötülüğün böylesine sıradan bir hal almaya başladığı, seküler kavrayış ile özgürlükler arasındaki ilişkinin gün geçtikçe muğlaklaştığı, kapitalist ekonominin eşitlik ve özgürlüğü birbirinden ayrı kategoriler olarak düşünmeyi bir ilke haline getirdiği günü­müzde söz konusu sorunun değerinde herhangi azalma olmadığı açıktır. Bu sorulardan hareketle Aydınlanma çağının sorularını, yeniden ve bugünkü koşullara uygun şekilde gün­deme taşımanın verimli olacağını düşündük.


Kitaptaki başlıklar:


Cemal Bali Akal l Aydınlanmanın sonu ve Vitoria


Ali Akay l Foucault aydınlanma tutumu


Çağlayan Kovanlıkaya l Feminist eleştiri kuramında aydınlanma düşüncesini yeniden tartışmak


Ahu Tunçel l Aydınlanmalar ve demokrasiler: siyasal faydacılığın eleştirisi


Robert B. Brandom l Pragmatist aydınlanma (ve onun problematik semantiği)


Emre Öztürk l Horkheimer ve Dewey'de bilim:'bilimsel aydınlanma' eleştirisi karşısında pragmatist bilim savunusu


Richard Rorty l Bugün için etik


Armağan Öztürk l Berlin düşünüşünde eleştirel akıl, özgürlük ve çoğulculuk


Esin Hamdi Dinçer l Kant düşüncesinde deneyimin sürekliliği ve aydınlanma


Jan Masschelein, Maarten Simons l Aktif vatandaşlıktan dünya vatandaşlığına: bir dünya üniversitesi önerisi


Çağlar Karaca l Aydınlanmanın bilimsel temeli ve determinizm


Mustafa Demirtaş l Egemen, hukuk ve adalet


Didem Delice l Derrida'nın "ötekinin icadı"na ilişkin icadı


Philip O. Ujomu, Felix O. Olatunji l Cultural identity as security and a philosophy of development for africa: reflections on Amilcar Cabral


AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 257,60    257,60   
2 131,38    262,75   
3 89,30    267,90   
4 68,26    273,06   
5 55,64    278,21   
6 47,23    283,36   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 257,60    257,60   
2 131,38    262,75   
3 89,30    267,90   
4 68,26    273,06   
5 55,64    278,21   
6 47,23    283,36   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 257,60    257,60   
2 131,38    262,75   
3 89,30    267,90   
4 68,26    273,06   
5 55,64    278,21   
6 47,23    283,36   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 257,60    257,60   
2 131,38    262,75   
3 89,30    267,90   
4 68,26    273,06   
5 55,64    278,21   
6 47,23    283,36   
YAPI KREDİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 257,60    257,60   
2 131,38    262,75   
3 89,30    267,90   
4 68,26    273,06   
5 55,64    278,21   
6 47,23    283,36   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat