Fotoğrafın Temel Yapısı

Stok Kodu:
9789755842752
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
232
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe
%28 indirimli
200,00
144,00
9789755842752
476075
Fotoğrafın Temel Yapısı
Fotoğrafın Temel Yapısı
144.00

Fotoğraf yaşam ile gerçeklik ve geçmiş ile bugün arasında doğrudan ilinti kuran bir ifade yolu olarak, özellikle görüntülerin ve portrelerin birer fenomene dönüştüğü 19 yy. boyunca toplumsal bir değer olarak büyük kabul görmüştür. Kameranın gözümüzü iradi bir çerçeveye hapsettiğini, dolayısıyla bunun bakışımızı tasnif eden, ayrıştıran ve düzenleyen bir eyleme doğru bizi yönlendirdiğini söyleyebiliriz. Bakış; eğilimlerini ve arayışlarını bir çerçeveye taşırken, mutlak surette kameranın optik gözüne gereksinim duyduğu için, fotoğrafı bir yönüyle bakışın optikle yaptığı işbirliğinin bir sonucu olarak görebiliriz.


Görüntü çerçevesinin düzenleme kuralları ile sanatsal kompozisyonun tüm ilkeleri resim sanatından alınmıştır. Bu bakımdan bir çekim gerçekleştirirken, fotoğrafçının tümüyle resim sanatının kurallarını göz önüne almasında yarar bulunmaktadır. Görüntü çerçevesini anlamlı göstergelerle doldurmanın bir başarı sayılabileceğini söylemek mümkün değildir. Benzer şekilde sadece resimsel ve nesnel öğelerin görüntüde etkin şekilde yer bulmasının fotoğrafı anlamlı bir konuma taşıyacağını da söyleyemeyiz.


Elinizdeki kitabın içeriğini oluşturan kompozisyon ve düzenleme kurallarını ele alırken, fotoğrafın temel yapısı, görüntüyü oluşturan teknik ve kurgusal düzenlemeler ve aydınlatma ilkeleriyle birlikte görüntünün anlam katmanlarını zenginleştiren sanatsal unsurlara da ayrıntılı şekilde yer verilmiştir.

Fotoğraf yaşam ile gerçeklik ve geçmiş ile bugün arasında doğrudan ilinti kuran bir ifade yolu olarak, özellikle görüntülerin ve portrelerin birer fenomene dönüştüğü 19 yy. boyunca toplumsal bir değer olarak büyük kabul görmüştür. Kameranın gözümüzü iradi bir çerçeveye hapsettiğini, dolayısıyla bunun bakışımızı tasnif eden, ayrıştıran ve düzenleyen bir eyleme doğru bizi yönlendirdiğini söyleyebiliriz. Bakış; eğilimlerini ve arayışlarını bir çerçeveye taşırken, mutlak surette kameranın optik gözüne gereksinim duyduğu için, fotoğrafı bir yönüyle bakışın optikle yaptığı işbirliğinin bir sonucu olarak görebiliriz.


Görüntü çerçevesinin düzenleme kuralları ile sanatsal kompozisyonun tüm ilkeleri resim sanatından alınmıştır. Bu bakımdan bir çekim gerçekleştirirken, fotoğrafçının tümüyle resim sanatının kurallarını göz önüne almasında yarar bulunmaktadır. Görüntü çerçevesini anlamlı göstergelerle doldurmanın bir başarı sayılabileceğini söylemek mümkün değildir. Benzer şekilde sadece resimsel ve nesnel öğelerin görüntüde etkin şekilde yer bulmasının fotoğrafı anlamlı bir konuma taşıyacağını da söyleyemeyiz.


Elinizdeki kitabın içeriğini oluşturan kompozisyon ve düzenleme kurallarını ele alırken, fotoğrafın temel yapısı, görüntüyü oluşturan teknik ve kurgusal düzenlemeler ve aydınlatma ilkeleriyle birlikte görüntünün anlam katmanlarını zenginleştiren sanatsal unsurlara da ayrıntılı şekilde yer verilmiştir.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
2 73,44    146,88   
3 49,92    149,76   
4 38,16    152,64   
5 31,10    155,52   
6 26,40    158,40   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
2 73,44    146,88   
3 49,92    149,76   
4 38,16    152,64   
5 31,10    155,52   
6 26,40    158,40   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
2 73,44    146,88   
3 49,92    149,76   
4 38,16    152,64   
5 31,10    155,52   
6 26,40    158,40   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 144,00    144,00   
2 73,44    146,88   
3 49,92    149,76   
4 38,16    152,64   
5 31,10    155,52   
6 26,40    158,40   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat