Hadis İlmine Giriş

Stok Kodu:
9786059475808
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
336
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2019
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%33 indirimli
230,00
154,10
9786059475808
556283
Hadis İlmine Giriş
Hadis İlmine Giriş
154.10

İslam dininin asil iki kaynağı Kur'an ve Sünnet'tir. Kur'an Allah'ın muciz vahyi, Sünnet Hz. Peygamber'in örnek hayatıdır. Müslümanlara düşen vazife her ikisine de uymak, ittiba etmektir. Fakat bu noktada şöyle bir mesele ile karşılaşılmaktadır: Her ne kadar Kur'an'ın sübutu kat'i olsa da delaleti zannidir. Sünnet'in ise hem sübutu hem delaleti zannklir. Yani Kur'an'ın yorumunda, Sünnet'in ise hem tespitinde hem yorumunda ihtilaf edilmesi mukadderdir. Zaten İslam alimleri de bu hususlarda tarih boyunca kanaatlerini serdetmişlerdir. Sünnet'in ne olduğu yani neye Sünnet denileceği, Sünnet'in bağlayıcılığı yani evrenselliği, tarihselliği, yerelliği, Sünnet'in nasıl tespit edileceği yani Kur'an'ın, amel-i ehl-i Medine'nin, marüf sünnetin, hadislerin, siyerin, külll ilkelerinin, fıtratın ve aklın Sünnet'in tespitindeki yeri, kelami meselelerde Sünnet'in yeri, fıkhu's- Sünne yani Sünnet'in fıkıhta nasıl delil olacağı, Sünnet'in kaynağı yani vahiy ya da beşeri oluşu, hadislerin tenkidi yani isnad ve metin tenkidinin meşruiyeti ve çerçevesi, hadis kaynaklarının güvenilirliği, uydurma sözlerin hadis eserlerinde bulunması, zayıf hadislerin kelâmi ve fıkhi konularda delil olarak kullanılması, hadislerin yorumunda ifrat ve tefrite düşülebilmesi ve hadislerin ifade ettiği bilginin boyutu konularında tarih boyunca tartışmalar yaşanmış, halen de yaşanmaktadır. Bu noktada doğru bilgiye ulaşabilmek için meseleleri hakikate ulaşma amacı taşıyarak, ön yargılardan ve sloganik bilgilerden uzak bir tarzda değerlendirmek gerekir.

İslam dininin asil iki kaynağı Kur'an ve Sünnet'tir. Kur'an Allah'ın muciz vahyi, Sünnet Hz. Peygamber'in örnek hayatıdır. Müslümanlara düşen vazife her ikisine de uymak, ittiba etmektir. Fakat bu noktada şöyle bir mesele ile karşılaşılmaktadır: Her ne kadar Kur'an'ın sübutu kat'i olsa da delaleti zannidir. Sünnet'in ise hem sübutu hem delaleti zannklir. Yani Kur'an'ın yorumunda, Sünnet'in ise hem tespitinde hem yorumunda ihtilaf edilmesi mukadderdir. Zaten İslam alimleri de bu hususlarda tarih boyunca kanaatlerini serdetmişlerdir. Sünnet'in ne olduğu yani neye Sünnet denileceği, Sünnet'in bağlayıcılığı yani evrenselliği, tarihselliği, yerelliği, Sünnet'in nasıl tespit edileceği yani Kur'an'ın, amel-i ehl-i Medine'nin, marüf sünnetin, hadislerin, siyerin, külll ilkelerinin, fıtratın ve aklın Sünnet'in tespitindeki yeri, kelami meselelerde Sünnet'in yeri, fıkhu's- Sünne yani Sünnet'in fıkıhta nasıl delil olacağı, Sünnet'in kaynağı yani vahiy ya da beşeri oluşu, hadislerin tenkidi yani isnad ve metin tenkidinin meşruiyeti ve çerçevesi, hadis kaynaklarının güvenilirliği, uydurma sözlerin hadis eserlerinde bulunması, zayıf hadislerin kelâmi ve fıkhi konularda delil olarak kullanılması, hadislerin yorumunda ifrat ve tefrite düşülebilmesi ve hadislerin ifade ettiği bilginin boyutu konularında tarih boyunca tartışmalar yaşanmış, halen de yaşanmaktadır. Bu noktada doğru bilgiye ulaşabilmek için meseleleri hakikate ulaşma amacı taşıyarak, ön yargılardan ve sloganik bilgilerden uzak bir tarzda değerlendirmek gerekir.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,10    154,10   
2 78,59    157,18   
3 53,42    160,26   
4 40,84    163,35   
5 33,29    166,43   
6 28,25    169,51   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,10    154,10   
2 78,59    157,18   
3 53,42    160,26   
4 40,84    163,35   
5 33,29    166,43   
6 28,25    169,51   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,10    154,10   
2 78,59    157,18   
3 53,42    160,26   
4 40,84    163,35   
5 33,29    166,43   
6 28,25    169,51   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 154,10    154,10   
2 78,59    157,18   
3 53,42    160,26   
4 40,84    163,35   
5 33,29    166,43   
6 28,25    169,51   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat