Karye Sosyalizmi

Stok Kodu:
9786258464269
Boyut:
13,5x21
Sayfa Sayısı:
310
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%38 indirimli
94,00
58,28
9786258464269
758135
Karye Sosyalizmi
Karye Sosyalizmi
58.28

Ayetlerde bildirildiği üzere dinde esas olan, dini bölmeden dosdoğru ikame etmektir ki peygamberlerin ıslahatı hep bu yönde olmuştur. Ancak her peygamberden sonra egemen sınıf aksi istikamette hareketle kendileri lehinde o gerçek dini değiştirmiş ve egemenliğini sürdürme gereği halkı ve onun dinini bölmüştür, yerine bölünmüş halk ve ona uyumlu sahte dinciliği/batılı getirmiştir. Ayette yer alan "dinlerini parça parça bölüp bölük bölük fırkalara ayrılanlar" ifadesinden anlaşıldığı üzere, dini parçalama, ana hatlarıyla dini aslından kopararak, toplumunu bölerek, dini idealinden saptırarak, bilim medeniyet ve sosyalizm iddialarıyla başka mecralara çekmek suretiyle dört çeşit tağyire tabi tuttular Kabilciler sınıfı.

İlk olarak vahiyle gelen ideolojik münzel hak dini, Âdem geleneği olan dinin fıtri aslı olan ilk sınıfsız toplumdan/komünden ayırdılar. Haliyle mebdesinden koparılmış hak dini çözülmez bir muammaya dönüştürüldü. İkincisi tek olan İbrahim dinini, Hıristiyan, Yahudi, Müslüman gibi birden çok din haline getirdi ve şu mezhep bu mezhep diye ilaveten bir sürü tarikat icat etmek suretiyle tek toplumu bölüp dinde farklı gruplar yaratarak hak dini içten böldü hâkim sınıf. Böylece insanlığın kurtuluşu ve huzur-barış çaresi olan gerçek din, sömürü, aldatma ve zulüm-zorbalık aracı oluverdi. Dolayısıyla beşeriyeti ifsat eden batıl dine dönüştürüldü. Üçüncüsü, feodal örf âdetle ve mistizmin bunak ahlakıyla halkları aldattılar. Hakeza kapitalizm, modernite ve ona bağlı laikçi maslahat benzeri çağdaş büyü düzenleriyle dini beşeri hayattan çekip çıkardılar. Sonuçta dini nihai sınırsız, sınıfsız cennet toplumu gerçekleştirme idealinin ideolojisi olmaktan da koparıp çıkardılar. Dördüncüsü, sosyal emperyalizmin ideolojik mücadele yönteminden ibaret olan Marxsız Marxsızim ile ilk sınıfsız toplumun devamı ve nihai sınıfsız toplumu gerçekleştirme idealine sahip olan insanlık dinini/komün (karye) sosyalizmini fıtri kökeninden ayırarak bambaşka mecraya sevk ettikleridir. Komün (Karye) Sosyalizmi'nin tarihsel toplumsal örneği Bedreddin ile Dede Sultan'ın Ortaklar Köyü olup serçeşmesi Devrisaadet'te isâr, yani ötekisini kendine tercih etme ahlakına sahip Medine mümin kardeşler komünüdür.

Bilinmesi gerekli önemli bir husus da şudur: Karl Marx'ın proletarya hareketi ideolojisi bilimsel sosyalizm ile Marxsız Marksizm (Bolşevik Tanrıtanımaz Krallığı) bir değildir. Kanımca, Karl Marx'ın akıbeti tıpkı Hz. İsa'nın akıbeti gibi olmuştur; ölümünden sonra ona güya yoldaş olanlar vasıtası ve hâkim sınıfın tarih boyunca yaptığı hile yorumlarla öğretisi değiştirilmiştir. Aslında Marx, ruh ile maddeyi mutlak surette birbirinden ayırıp ruhu yok sayan mutlak derecede kaba maddeci ve tanrıtanımaz biri değildi, bilakis o madde ile ruhun bir bütün olarak varlığı oluşturduklarını gören Şeyh Bedreddin gibi düşündü. Ancak egemen sınıfın ruh ile maddeyi birbirinden ayırarak asaleti ruha veren ruhçu anlayışını ve ona bağlı dışrak ruhu külli olan tanrı ve onun yeryüzünde tezahürü sayılan devletçiliği reddetti. Bu ateizm değildir, ruha karşı tamamıyla değerden düşürülmüş maddeye vurgu yaparak ruh ile maddeyi dengede tutmak suretiyle varlık birliğine dikkat çekmektir. Bu düşünceden hareketle Hegel'in katı ruhçu, devletçi diyalektiğini tersyüz etmiştir O. Tarihsel materyalizminde açık görünen tarih-toplum diyalektiğine çalıştı.

Marx'ın bilimsel sosyalizmi, din fıtratına ters düşmez, komün (karye) sosyalizminin genel sınıf mücadelesi dâhilinde ilmi ve de ciddi bir mevziyi teşkil ettiğini, Latin Amerika'da Kurtuluş Teolojisi Hareketi'nin, Ulusal Kurtuluş Ordusu'nun (ELN) önderlerinden ve Birleşik Halk Cephesi'nin (FUP) kurucusu, din adamı, sosyolog, gerilla Camilo Torres Restrepo ve arkadaşlarının ve daha birçok dindarın, Müslüman aydınların (Ali Şeraiti gibiler) zulme karşı mücadele örneklerinden görüyoruz. Sosyal Faşist Marxsız Marksistler, komün (karye) yaşam biçimini yaratılış inanç ve felsefesinden koparttılar. Vera/takva sahiplerinin, mesela Şuayb

Ayetlerde bildirildiği üzere dinde esas olan, dini bölmeden dosdoğru ikame etmektir ki peygamberlerin ıslahatı hep bu yönde olmuştur. Ancak her peygamberden sonra egemen sınıf aksi istikamette hareketle kendileri lehinde o gerçek dini değiştirmiş ve egemenliğini sürdürme gereği halkı ve onun dinini bölmüştür, yerine bölünmüş halk ve ona uyumlu sahte dinciliği/batılı getirmiştir. Ayette yer alan "dinlerini parça parça bölüp bölük bölük fırkalara ayrılanlar" ifadesinden anlaşıldığı üzere, dini parçalama, ana hatlarıyla dini aslından kopararak, toplumunu bölerek, dini idealinden saptırarak, bilim medeniyet ve sosyalizm iddialarıyla başka mecralara çekmek suretiyle dört çeşit tağyire tabi tuttular Kabilciler sınıfı.

İlk olarak vahiyle gelen ideolojik münzel hak dini, Âdem geleneği olan dinin fıtri aslı olan ilk sınıfsız toplumdan/komünden ayırdılar. Haliyle mebdesinden koparılmış hak dini çözülmez bir muammaya dönüştürüldü. İkincisi tek olan İbrahim dinini, Hıristiyan, Yahudi, Müslüman gibi birden çok din haline getirdi ve şu mezhep bu mezhep diye ilaveten bir sürü tarikat icat etmek suretiyle tek toplumu bölüp dinde farklı gruplar yaratarak hak dini içten böldü hâkim sınıf. Böylece insanlığın kurtuluşu ve huzur-barış çaresi olan gerçek din, sömürü, aldatma ve zulüm-zorbalık aracı oluverdi. Dolayısıyla beşeriyeti ifsat eden batıl dine dönüştürüldü. Üçüncüsü, feodal örf âdetle ve mistizmin bunak ahlakıyla halkları aldattılar. Hakeza kapitalizm, modernite ve ona bağlı laikçi maslahat benzeri çağdaş büyü düzenleriyle dini beşeri hayattan çekip çıkardılar. Sonuçta dini nihai sınırsız, sınıfsız cennet toplumu gerçekleştirme idealinin ideolojisi olmaktan da koparıp çıkardılar. Dördüncüsü, sosyal emperyalizmin ideolojik mücadele yönteminden ibaret olan Marxsız Marxsızim ile ilk sınıfsız toplumun devamı ve nihai sınıfsız toplumu gerçekleştirme idealine sahip olan insanlık dinini/komün (karye) sosyalizmini fıtri kökeninden ayırarak bambaşka mecraya sevk ettikleridir. Komün (Karye) Sosyalizmi'nin tarihsel toplumsal örneği Bedreddin ile Dede Sultan'ın Ortaklar Köyü olup serçeşmesi Devrisaadet'te isâr, yani ötekisini kendine tercih etme ahlakına sahip Medine mümin kardeşler komünüdür.

Bilinmesi gerekli önemli bir husus da şudur: Karl Marx'ın proletarya hareketi ideolojisi bilimsel sosyalizm ile Marxsız Marksizm (Bolşevik Tanrıtanımaz Krallığı) bir değildir. Kanımca, Karl Marx'ın akıbeti tıpkı Hz. İsa'nın akıbeti gibi olmuştur; ölümünden sonra ona güya yoldaş olanlar vasıtası ve hâkim sınıfın tarih boyunca yaptığı hile yorumlarla öğretisi değiştirilmiştir. Aslında Marx, ruh ile maddeyi mutlak surette birbirinden ayırıp ruhu yok sayan mutlak derecede kaba maddeci ve tanrıtanımaz biri değildi, bilakis o madde ile ruhun bir bütün olarak varlığı oluşturduklarını gören Şeyh Bedreddin gibi düşündü. Ancak egemen sınıfın ruh ile maddeyi birbirinden ayırarak asaleti ruha veren ruhçu anlayışını ve ona bağlı dışrak ruhu külli olan tanrı ve onun yeryüzünde tezahürü sayılan devletçiliği reddetti. Bu ateizm değildir, ruha karşı tamamıyla değerden düşürülmüş maddeye vurgu yaparak ruh ile maddeyi dengede tutmak suretiyle varlık birliğine dikkat çekmektir. Bu düşünceden hareketle Hegel'in katı ruhçu, devletçi diyalektiğini tersyüz etmiştir O. Tarihsel materyalizminde açık görünen tarih-toplum diyalektiğine çalıştı.

Marx'ın bilimsel sosyalizmi, din fıtratına ters düşmez, komün (karye) sosyalizminin genel sınıf mücadelesi dâhilinde ilmi ve de ciddi bir mevziyi teşkil ettiğini, Latin Amerika'da Kurtuluş Teolojisi Hareketi'nin, Ulusal Kurtuluş Ordusu'nun (ELN) önderlerinden ve Birleşik Halk Cephesi'nin (FUP) kurucusu, din adamı, sosyolog, gerilla Camilo Torres Restrepo ve arkadaşlarının ve daha birçok dindarın, Müslüman aydınların (Ali Şeraiti gibiler) zulme karşı mücadele örneklerinden görüyoruz. Sosyal Faşist Marxsız Marksistler, komün (karye) yaşam biçimini yaratılış inanç ve felsefesinden koparttılar. Vera/takva sahiplerinin, mesela Şuayb

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 58,28    58,28   
2 29,72    59,45   
3 20,20    60,61   
4 15,44    61,78   
5 12,59    62,94   
6 10,68    64,11   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 58,28    58,28   
2 29,72    59,45   
3 20,20    60,61   
4 15,44    61,78   
5 12,59    62,94   
6 10,68    64,11   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 58,28    58,28   
2 29,72    59,45   
3 20,20    60,61   
4 15,44    61,78   
5 12,59    62,94   
6 10,68    64,11   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 58,28    58,28   
2 29,72    59,45   
3 20,20    60,61   
4 15,44    61,78   
5 12,59    62,94   
6 10,68    64,11   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat