Temel Kaynaklar Işığında Gerut Yahudiliğe Geçiş

Stok Kodu:
9786054239733
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
240
Baskı Sayısı:
2
Basım Tarihi:
2018
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%13 indirimli
175,00
152,25
9786054239733
412553
Temel Kaynaklar Işığında Gerut Yahudiliğe Geçiş
Temel Kaynaklar Işığında Gerut Yahudiliğe Geçiş
152.25

Yahudilikte soyun sadece anneden geçtiği, sonradan Yahudi olmanın imkasızlığı gibi yaygın bir kanaat vardır. Bu kanaat tarihsel olarak doğru olmakla birlikte teolojik gerçeğe muhaliftir. Yahudilik erken dönemlerinde yabancılara kapalı olmuş, sadece İbranilerin İsrailoğulları'm ulusal kültürü olarak algılanmıştır. Soydaşlık bilinci esas olduğu için bu değerler sistemi öğretilmekle kazanılacak bir olgu olarak görülmemiştir. Bu yüzden eski İbranilerin zihninde din yayma fikri olmamış, yabancılar Hz. Musa'nın getirdiklerini kabul etseler bile "hidayete ermiş" olarak algılanmamış, yine yabancı görülmüşlerdir.


Amos (M.Ö. VIII. yy) zamanından itibaren dile getirilen evrenselcilik söylemleri Babil Sürgünü (M.Ö. VI. yy) sırasında daha da sıklaşıp yabancılarında bu inanca kabul edilmelerinın önü açılmış, fakat Ezra'nın (M.Ö. V. yy) reformu bunun önüne geçmiştir. Helenler'le tanıştıktan sonra İsrailoğulları sahip olduklarıdeğerler sistemini öğretilebilir olarak algılamışlardır. Temelde ikna yoluyla, egemen oldukları bölgelerde zorla bu inancı yabancılara kabul ettirmeye çalışmışlardır (M.Ö. Il. yy).


Yahudilik inancının kurumsal olarak yabancılara açılması, M.S. Il. yy.'da gerçekleşmiştir. Sonradan Hıristiyan ve Müslüman egemenliğınde yaşayan Yahudiler dinlerini yayma fırsatı bulamamış, böylece "Yahudi olunmaz, Yahudi doğulu( görüşü yaygınlık kazanmıştır.

Yahudilikte soyun sadece anneden geçtiği, sonradan Yahudi olmanın imkasızlığı gibi yaygın bir kanaat vardır. Bu kanaat tarihsel olarak doğru olmakla birlikte teolojik gerçeğe muhaliftir. Yahudilik erken dönemlerinde yabancılara kapalı olmuş, sadece İbranilerin İsrailoğulları'm ulusal kültürü olarak algılanmıştır. Soydaşlık bilinci esas olduğu için bu değerler sistemi öğretilmekle kazanılacak bir olgu olarak görülmemiştir. Bu yüzden eski İbranilerin zihninde din yayma fikri olmamış, yabancılar Hz. Musa'nın getirdiklerini kabul etseler bile "hidayete ermiş" olarak algılanmamış, yine yabancı görülmüşlerdir.


Amos (M.Ö. VIII. yy) zamanından itibaren dile getirilen evrenselcilik söylemleri Babil Sürgünü (M.Ö. VI. yy) sırasında daha da sıklaşıp yabancılarında bu inanca kabul edilmelerinın önü açılmış, fakat Ezra'nın (M.Ö. V. yy) reformu bunun önüne geçmiştir. Helenler'le tanıştıktan sonra İsrailoğulları sahip olduklarıdeğerler sistemini öğretilebilir olarak algılamışlardır. Temelde ikna yoluyla, egemen oldukları bölgelerde zorla bu inancı yabancılara kabul ettirmeye çalışmışlardır (M.Ö. Il. yy).


Yahudilik inancının kurumsal olarak yabancılara açılması, M.S. Il. yy.'da gerçekleşmiştir. Sonradan Hıristiyan ve Müslüman egemenliğınde yaşayan Yahudiler dinlerini yayma fırsatı bulamamış, böylece "Yahudi olunmaz, Yahudi doğulu( görüşü yaygınlık kazanmıştır.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,25    152,25   
2 77,65    155,30   
3 52,78    158,34   
4 40,35    161,39   
5 32,89    164,43   
6 27,91    167,48   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,25    152,25   
2 77,65    155,30   
3 52,78    158,34   
4 40,35    161,39   
5 32,89    164,43   
6 27,91    167,48   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,25    152,25   
2 77,65    155,30   
3 52,78    158,34   
4 40,35    161,39   
5 32,89    164,43   
6 27,91    167,48   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 152,25    152,25   
2 77,65    155,30   
3 52,78    158,34   
4 40,35    161,39   
5 32,89    164,43   
6 27,91    167,48   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat