Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine

Stok Kodu:
9786059925419
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
120
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2015
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
125,00
115,00
9786059925419
583498
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
115.00

Elinizdeki eser İbnü'l Arabi'nin başyapıtı Fütuhat-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye'de kimya-i saadet başlığıyla yer alır. Kimya-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkanını bu ilim inceler. İbnü'l Arabi buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlak ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlakın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hal, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkanını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın haline getirmeyi hedefler. Altın insan, kamil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!

Elinizdeki eser İbnü'l Arabi'nin başyapıtı Fütuhat-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye'de kimya-i saadet başlığıyla yer alır. Kimya-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkanını bu ilim inceler. İbnü'l Arabi buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlak ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlakın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hal, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkanını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın haline getirmeyi hedefler. Altın insan, kamil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 115,00    115,00   
2 58,65    117,30   
3 39,87    119,60   
4 30,48    121,90   
5 24,84    124,20   
6 21,08    126,50   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 115,00    115,00   
2 58,65    117,30   
3 39,87    119,60   
4 30,48    121,90   
5 24,84    124,20   
6 21,08    126,50   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 115,00    115,00   
2 58,65    117,30   
3 39,87    119,60   
4 30,48    121,90   
5 24,84    124,20   
6 21,08    126,50   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 115,00    115,00   
2 58,65    117,30   
3 39,87    119,60   
4 30,48    121,90   
5 24,84    124,20   
6 21,08    126,50   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat