Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum

Stok Kodu:
9786054993215
Boyut:
13,5x19,5
Sayfa Sayısı:
196
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
%21 indirimli
240,00
189,60
9786054993215
432725
Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum
Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum
189.60

İletişim, bireyin yaşam kaynağıdır. Bu kaynak bireyin yaşadığı sosyal ortamın zorunluluğundan oluşmaktadır. Bu bağlamda birey, bu zorunluluğu gidermek için birbirinden farklı ortamlar üretmektedir. Teknolojik yeniliklerle birlikte her geçen gün yeni iletişim ortamları bireyin karşısına çıkmaktadır. Yeni medya olarak tanımladığımız bu ortamlar bireyler tarafından ilgiyle kullanılmakta ve zamanla bireylerin yaşamlarının değişmez birer parçası olmaktadır. Sanal dünya ve gerçek dünya arasında bir köprü rolünü üstlenen yeni medya; toplumun yaşadığı iletişim ortamına yön vermektedir. Dokunmatik sistemler ise bu köprüdeki küçük oyuncaklardır.


Kısaca bu oyuncaklar sadece oynanan oyunun bir parçasıdır. Bu doğrultuda eğer bireyin içinde bulunduğu ortam bir oyunsa, o zaman Huizinga'nın yaklaşımının da ne denli doğru olduğu ortaya çıkmaktadır. Oyun, kültürden eskidir. Oyun oynayarak kültür üretilmekte ve her yeni oyuncakla bu kültür güncellenmektedir. İletişim sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran yeni medya toplum tarafından olumlu bir gelişme olarak yorumlanmaktadır. Bu çalışma ise bu görüşün aksine yeni medya olgusuna eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Yeni medyayla üretilen Dokunmatik Toplum olgusu beraberinde farklı sorunlar üretmektedir. Bu çalışmayla birlikte birey kullanmakta olduğu yeni medya tarafından biçim değiştirdiğini, farklı bir yaklaşımla yeniden değerlendirme şansı bulacaktır.

İletişim, bireyin yaşam kaynağıdır. Bu kaynak bireyin yaşadığı sosyal ortamın zorunluluğundan oluşmaktadır. Bu bağlamda birey, bu zorunluluğu gidermek için birbirinden farklı ortamlar üretmektedir. Teknolojik yeniliklerle birlikte her geçen gün yeni iletişim ortamları bireyin karşısına çıkmaktadır. Yeni medya olarak tanımladığımız bu ortamlar bireyler tarafından ilgiyle kullanılmakta ve zamanla bireylerin yaşamlarının değişmez birer parçası olmaktadır. Sanal dünya ve gerçek dünya arasında bir köprü rolünü üstlenen yeni medya; toplumun yaşadığı iletişim ortamına yön vermektedir. Dokunmatik sistemler ise bu köprüdeki küçük oyuncaklardır.


Kısaca bu oyuncaklar sadece oynanan oyunun bir parçasıdır. Bu doğrultuda eğer bireyin içinde bulunduğu ortam bir oyunsa, o zaman Huizinga'nın yaklaşımının da ne denli doğru olduğu ortaya çıkmaktadır. Oyun, kültürden eskidir. Oyun oynayarak kültür üretilmekte ve her yeni oyuncakla bu kültür güncellenmektedir. İletişim sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran yeni medya toplum tarafından olumlu bir gelişme olarak yorumlanmaktadır. Bu çalışma ise bu görüşün aksine yeni medya olgusuna eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Yeni medyayla üretilen Dokunmatik Toplum olgusu beraberinde farklı sorunlar üretmektedir. Bu çalışmayla birlikte birey kullanmakta olduğu yeni medya tarafından biçim değiştirdiğini, farklı bir yaklaşımla yeniden değerlendirme şansı bulacaktır.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,60    189,60   
2 96,70    193,39   
3 65,73    197,18   
4 50,24    200,98   
5 40,95    204,77   
6 34,76    208,56   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,60    189,60   
2 96,70    193,39   
3 65,73    197,18   
4 50,24    200,98   
5 40,95    204,77   
6 34,76    208,56   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,60    189,60   
2 96,70    193,39   
3 65,73    197,18   
4 50,24    200,98   
5 40,95    204,77   
6 34,76    208,56   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 189,60    189,60   
2 96,70    193,39   
3 65,73    197,18   
4 50,24    200,98   
5 40,95    204,77   
6 34,76    208,56   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat