Boşluk ve Doluluk Çin Resim Sanatının Anlatım Biçi

Stok Kodu:
9789755334943
Boyut:
13,5x20
Sayfa Sayısı:
204
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%28 indirimli
190,00
136,80
9789755334943
529991
Boşluk ve Doluluk Çin Resim Sanatının Anlatım Biçi
Boşluk ve Doluluk Çin Resim Sanatının Anlatım Biçi
136.80

Çin resim sanatının amacı, "doğanın kendisinden daha gerçek olan" (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanımlanır. Evren'i aydınlatan dirimsel esinlere ulaşmak ancak bu yolla olanaklıdır. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapılarını kavramaya ve onların kendi aralarında sürdürdükleri bağıntıları saptamaya çalışır.

İşte resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadır. Çizginin bu gücü açığa vurması ise, onun Boşluk içinde biçimlenmesiyle olanaklıdır. "Evren'de olduğu gibi, resimde de Boşluk olmasaydı, esinler devinim içinde olamazlardı; Yin ve Yang da etkisini ortaya çıkaramazdı."Şu halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasında Boşluk kavramını oluşturmak gerekmektedir.

Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramların, kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirmeleri de bu Boşluk içinde yer almalarıyla olanaklı olacaktır. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarında bir sistem oluşturan bu kavramları ilk kez göstergebilimsel bir yaklaşımla incelemektedir. Ayrıca, bu amacına bağlı kalarak, geniş bir kaynak ve resim taramasına girişmekte, ressam Shih-t'ao üzerine ise özel bir çalışma gerçekleştirmektedir.

Çin resim sanatının amacı, "doğanın kendisinden daha gerçek olan" (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanımlanır. Evren'i aydınlatan dirimsel esinlere ulaşmak ancak bu yolla olanaklıdır. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapılarını kavramaya ve onların kendi aralarında sürdürdükleri bağıntıları saptamaya çalışır.

İşte resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadır. Çizginin bu gücü açığa vurması ise, onun Boşluk içinde biçimlenmesiyle olanaklıdır. "Evren'de olduğu gibi, resimde de Boşluk olmasaydı, esinler devinim içinde olamazlardı; Yin ve Yang da etkisini ortaya çıkaramazdı."Şu halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasında Boşluk kavramını oluşturmak gerekmektedir.

Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramların, kendilerinden beklenen işlevleri yerine getirmeleri de bu Boşluk içinde yer almalarıyla olanaklı olacaktır. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarında bir sistem oluşturan bu kavramları ilk kez göstergebilimsel bir yaklaşımla incelemektedir. Ayrıca, bu amacına bağlı kalarak, geniş bir kaynak ve resim taramasına girişmekte, ressam Shih-t'ao üzerine ise özel bir çalışma gerçekleştirmektedir.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,80    136,80   
2 69,77    139,54   
3 47,42    142,27   
4 36,25    145,01   
5 29,55    147,74   
6 25,08    150,48   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,80    136,80   
2 69,77    139,54   
3 47,42    142,27   
4 36,25    145,01   
5 29,55    147,74   
6 25,08    150,48   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,80    136,80   
2 69,77    139,54   
3 47,42    142,27   
4 36,25    145,01   
5 29,55    147,74   
6 25,08    150,48   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 136,80    136,80   
2 69,77    139,54   
3 47,42    142,27   
4 36,25    145,01   
5 29,55    147,74   
6 25,08    150,48   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat